A munkatervünk szerint októberben a személyiségtípusok megismerésével, saját személyiségünk jellemző jegyeinek felismerésével kívántunk volna foglalkozni. A csoport életkora miatt ennek a témának a feldolgozása még korainak látszott, ezért a novemberre tervezett témák közül a bizalom és az előítéletek kérdésével foglalkoztunk. Az egyik fél bizalma a másik ember felelősségtudatát kell, hogy erősítse. A téma illusztrálására a Vuk című mesefilmből néztünk részletet. A mesében az egyedül maradt kis Vuk bizalmát és az érte felelősséget vállaló, a kis rókát szájában hordozó öreg róka, Karak, kapcsolatát figyeltük meg. A bizalompróbás játékok eredményességét befolyásolta, hogy a gyerekek az egész napos iskolai tartózkodás után nagyon fáradtak és nem tudnak megfelelő módon koncentrálni a feladatokra, bármennyire is játékosak azok. Az előítéletek témáját egy történet dramatizálásával is megpróbáltuk elmélyíteni. Két alkalommal az udvari játékokat részesítettük előnyben – a feszültségek levezetésére, a gondtalan játékra nagy szükségük volt.
De a korai sötétedés miatt előkerültek a „benti játékok” is – a fiúk nagyon szeretik a memória kártyákat, a lányok szívesen tevékenykednek kézügyességüket fejlesztő feladatokban.
A Törteli úton a vasárnap délutáni csoport sokkal pihentebb és mindig nagy izgalommal, örömmel várják a játékokat, aktívabban vesznek részt az élmények megbeszélésében, a tanulságok megfogalmazásában.
Sajnos, ebben a hónapban négy, rendszeresen részt vevő gyerekkel csökkent a Törteli úti csoportlétszám. Két család összeveszett, emiatt nem engedik gyermekeiket a közös programokra. Ezek a szokások nagyon erősek, – hiába kerestem fel személyesen is a szülőket annak érdekében, hogy meggyőzzem őket, a gyerekeket nem kellene, hogy érintse a felnőttek közötti viszály – sem a beszélgetés, sem a gyerekeik kérése nem hozott egyelőre változást döntésükben.